Az előző írásban érdemben még nem esett szó a rulett legfontosabb eleméről, a cilinderről vagy kerékről, amelyen 0-36 közötti számok szerepelnek véletlenszerűen elhelyezve, illetve egy piros, egy fekete sorrendben. A francia és európai (angol) rulettkeréken egy nulla található, míg az amerikai kerék egy szimpla és egy dupla nullát is tartalmaz, illetve a számok beosztása is más. A ház hasznát épp ezek a nullák biztosítják hosszú távon, hiszen ha minden egyes számra ugyanannyival fogadunk, egy egységgel mindig hátrányban leszünk: 35 egységet kapunk vissza, plusz az eredeti tét, ám ne feledjük, mi 37 (vagy 38) egységgel voltunk játékban.
Egy pörgetés során egyes számokra, a számok tulajdonságaira, valamint a számok különböző kombinációira köthetünk fogadást. Ezek alapján a következő tétekről és kifizetési arányokról beszélhetünk:
I. Külső tétek (Outside Bets): számok tulajdonságai
1. Oszlopok (columns), 2:1
2. Tucatok (dozens), 2:1
3. magas, alacsony (high, low), 1:1
4. piros, fekete (red, balck), 1:1
5. páros, páratlan (even, odd), 1:1
II. Belső tétek (Inside Bets): számok és kombinációik
1. six-line (hat szám), 5:1
2. corner (négy szám), 8:1
3. street (három szám), 11:1
4. split (két szám), 17:1
5. straight up (egy szám), 35:1
6. trio bet (rulettfajtától függően a következő három szám, 0, 1, 2 vagy 00, 2, 3), 11:1
7. five number bet (öt szám, 0, 00, 1, 2, 3), 6:1
III. Bejelentett tétek (Call Bets): a kerék bizonyos részét lefedő tétek (a db itt annyi zsetont jelent, amennyivel ki lehet rakni belső tétekkel az adott kombinációt; természetesen ezek többszöröse is elfogadott, vagyis kisszéria 3-mal annyit tesz, hogy 18 db zseton kerül a kisszériára)
1. nagyszéria (Voisins du Zero): 9 db-os tét, 17 számot foglal magában: 0/2/3 streeten 2 db, 4/7, 12/15, 18/21, 19/22 spliteken 1-1 db, 25/29 corneren 2 db, 32/35 spliten 1 db
2. zéró spíl (Zero Spiel, Jeu 0, 26 és 3-3 szomszédja): 4 db-os tét, 7 szám: 0/3, 12/15 spliteken 1-1 db, 26-on 1 db, 32/35 spliten 1 db
3. orfelán, árvák (Orphelins): 5 db-os tét, 8 szám: 1-en 1 db, 6/9, 14/17, 17/20, 31/34 spliteken 1 db
4. kisszéria (Tier, Tiers du Cylindre): 6 db-os tét, 12 db szám: 5/8, 10/11, 13/16, 23/24, 27/30, 33/36 spliteken 1 db
5. dzsokkó ferrári (Gioco Ferrari): a tier bővített formája a 8,11, 23 és 30 számokkal; 10 db-os tét, 16 szám (ez nincs feltüntetve a képen): a kisszéria tétjein kívül még 1-1 db zseton a 8, 11, 23, 30 számokon
6. szomszédok (neighbours): egy szám közvetlen, két vagy három szomszédai; így beszélhetünk 3 db-os, 5 db-os és 7 db-os tétről, illetve 3, 5 vagy 7 számról
7. finálok (finals, Finales en Plein): az összes 0-ra, 1-re vagy 2-re stb. végződő szám, azaz pl. 0, 10, 20, 30 vagy 1, 11, 21, 31; 3 vagy 4 db-os tét
8. két szám fináljai (Finales a Cheval): több finál kombinációja, pl. a 3/6 finál tartalmazza a 3, 6, 13, 16, 23, 26, 33, 36 számsort; 6, 7 vagy 8 db-os tét
Nyitáskor a pit boss kiválasztja az asztalokat, beosztja a kurpiékat és séfeket. A zsetonkészlet ellenőrzése után a krupié kirakja a színzsetonokat, majd ellenőrzik az értékzsetonok összegét, amelyek a floatba (egyetlen irányból nyitott doboz) kerülnek. A séf elindítja a kereket, méghozzá mindig azzal ellentétes irányban, ahogy a golyót adja a krupié. A kerék zárásig nem is állhat meg.
A krupié felszólítja a vendégeket, hogy tegyék meg tétjeiket, majd golyót ad. Ha a golyó véletlenül kirepül a kerékből, a pörgetés érvénytelen (No Spin!), a séf tartalékgolyót ad a krupiénak, míg a pit boss ellenőrzés után új golyót helyez az asztalra.A golyónak legalább háromszor körbe kell mennie a kerékben. Sikeres pörgetés esetén addig lehet téteket rakni és váltást kérni, amíg a golyó le nem lassul, ekkor a krupié bejelenti az utolsó téteket (Final bets!), végül néhány körrel a golyó leesése után a fogadás lezárul (No more bets, thank you!). Ezután a krupié bejelenti a győztes számot, színét és páros-páratlan voltát, majd a fogadási területen, vagyis a layouton az adott számra helyezi a dollyt, egy műanyag jelölő bábut, kézzel pedig rámutatunk a lóversenypályán, vagyis a racetracken is a nyerő számra. Ha itt van nyerő tét, felrakja a layout megfelelő pontjaira.
Ekkor következik az asztaltakarítás: először a nyertes szám körüli területet szabadítjuk fel, hogy a nyerő tétek jól látszódjanak, majd a külső tétektől haladunk a nulláig, a vesztes téteket pedig egyetlen mozdulattal besöpörjük a float elé, amit salátának mondanak. A chipper feladata a saláta kiválogatása. A külső tétek kifizetését követően (oszlopok, tucatok, és egyszeres tétek) a belső téteket is kifizetjük (six line, street, corner, split és straight). Ha a séf jóváhagyja a belső tétek által nyert összegeket, akkor kitoljuk a nyereményeket, ledobjuk a borravalót a tipp boxba, levesszük a dollyt, majd újra fogadásra buzdítjuk a vendégeket. Vitás esetekben (azonosíthatatlan tét, késői tétrakás) mindig a séf, vagy szükség esetén a pit boss dönt. Záráskor leállítják a kereket, leszámolják a float maradékát és ellenőrzik az asztal felszerelését.
Habár nagyon sok weboldal kínál nyerő stratégiát, matematikailag bizonyított modellt még soha nem találtak fel. Ennek két oka van: az egyik, hogy asztalonként mindig megállapítanak egy maximumot, amit tétként feltehetnek a játékosok, a másik, hogy bizonyos tétrakási rendszerekhez akár végtelen mennyiségig duplázható tétre lenne szükség. Ha tehát nincs felesleges, elszórható pénzünk, egyáltalán ne rulettezzünk, vagy ha mindenképp szeretnénk rulettezni, az ingyen játékokat részesítsük előnyben.
Ha mégis úgy döntöttünk, hogy szerencsét próbálunk a pénzünkkel, válasszuk azokat az asztalokat, ahol a legnagyobb esélyünk van. Ha nincs No Zero játék, ahol a háznak semmilyen előnye nincs, akkor válasszuk az európai asztalokat, mivel itt a ház előnye csak 2,7%, szemben az amerikaival, ahol a dupla nulla miatt már 5,26%. Törekedjünk arra is, hogy a befizetésünkkor bónuszért is játszunk, amely így egyfajta biztosítékul szolgál, az esetleges veszteségeket képesek leszünk ellensúlyozni ezen a módon. A magyar nyelven is elérhető Sportingbeten például 100 euro bónuszra tehetünk szert, valamint havi kaszinós bónuszban is részesülhetünk; igaz, a bónusz összegének huszonötszörösét kell megfogadnunk, hogy megkapjuk a pénzt.
Bizonyos asztalokon van néhány olyan lehetőség, amit kihasználva minimalizálhatjuk a veszteségünket. Ilyen a Surrender (feladás): például 20$-t teszünk a feketére, de a nulla vagy dupla nulla jön ki, ám a tét felét vagy nagyon ritkán az egészet visszakapjuk. A másik az En Prison (börtönben): például 20$-t teszünk a feketére, nulla vagy dupla nulla jön ki, ám a krupié a következő lehetőségeket kínálja fel: vagy elveszi a tét felét, és a maradék a játékosé marad, vagy „börtönbe zárja” a tétet. A következő pörgetéskor, ha nulla vagy dupla nulla jön ki, a játékos veszít, akárcsak egy piros szám esetén. Ha fekete, kiszabadul a zseton, és újra fogadhatunk vele. A magyar élő kaszinókban azonban csak a Surrendert szokás alkalmazni, a külső téteknek csak a fele vész el nulla esetén; többnyire külföldön vagy online kaszinókban már az En Prison-nal is találkozhatunk.
Martingale-módszer: a stratégia abból áll, hogy felteszünk egy egységnyi tétet a pirosra vagy a feketére (vagy más tulajdonságra, a lényeg, hogy egyforma valószínűségű legyen a kimenetel; ha veszítünk, duplázzuk a tétet, egészen addig, amíg nem nyerünk. Ha ez megtörtént, újrakezdjük a tétrakást az egységnyi tétünkkel. A módszer szép és elegáns, egyetlen hibája van, akárcsak a többi stratégia esetében is, mégpedig a nulla.
D’Alembert módszer: itt ugyanúgy a színekre teszünk téteket. Ha veszítünk, eggyel növeljük a tétet, ha nyerünk, eggyel csökkentjük. Egyszerű stratégia, és jobban kíméli a pénztárcánkat egy nagyon hosszú vesztő sorozat esetén.
Fibonacci módszer:ez a szisztéma a fibonacci számsorral operál, amelynek a tagjai mindig az előző két szám összegéből adódnak. Vagyis: 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144, 233, 377 stb. (az 1 előtt csak a nulla szerepelhet, így a sorozat második tagja nem lehet más mint 0+1=1). E számok mutatják meg, hogy mennyit kell feltennünk az egyes pörgetésekkor. Az elvesztett tét mindig a számsor utolsó tagja, a következő tétet pedig a következő szám jelöli, vagyis a 3. vesztes kör esetén a következő körben már 3 zsetont teszünk fel. Ha vesztünk, a következő tét 5 zseton, ha viszont nyerünk, kihúzzuk a számsor két utolsó tagját, így kiderül, hogy ismét 1 zsetonnal fogadhatunk.
Labouchère módszer: itt is egy számsor lesz a kiindulópont, méghozzá az 1, 2, 3, 4, 5, 6. Az első és az utolsó szám összegével megegyező zsetont teszünk meg tétnek, az első körben így 1+6=7 zsetont. Ha nyerünk, kihúzzuk az 1-et és a 6-ot, a következő körben 2+5=7 zsetonnal fogadunk. Ha elfogynak a számok, új szériát kezdünk. Vesztés esetén a számsorhoz írunk még egyet, így a következő körben már 1+7=8 zsetonnal fogadunk.
Oscar's Grind módszer: a szisztéma akkor kezdődik, amikor először veszítünk. Vesztés esetén ugyanis mindig ugyanazt a tétet tesszük meg újra, a vesztés utáni első nyerés alkalmával viszont egy téttel növeljük a fogadásunkat. Például: 1$ tét és veszítünk (-1$), megint 1$ a tét és veszítünk (-2$), 1$ tét és veszítünk (-3$), 1$ tét és nyerünk (-2$), 2$ tét és veszítünk (-4$), 2$ tét és nyerünk (0), 3$ tét és nyerünk (6$), a szériának vége, kezdődik előlről 1$-ról.
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.